Tas brīdis, kad diena sliecas uz vakara pusi, ēnas kļūst garākas, saule vairs necepina, un piezogas vakara vēsums. Lai gan, tepat blakus savu siltumu turpina izstarot pieklusušais četrcilindru motocikla dzinējs, kurš visas dienas garumā, mani nodrošināja ar zirgspēkiem, griezes momentu, un priecēja ar apgriezieniem.
BMW S1000R, kas ar visciešākajām radniecības saitēm saistīts ar supersportisko S1000RR. Starpība vienā R burtā? Jā un nē. Kas attiecas uz BMW sporta modeļiem ielas braukšanai, mēs varam piesaukt R1100RS (1992.gads, vēl boxeris), S1000RR (2009.gads, jau 4rindā), bet īstais atvasinājums no esošā superbaika būtu 2014.g. S1000R modelis, kad pirmoreiz tika “izģērbts” RR.
Var tikai apbrīnot konstruktorus
Aktuālais modelis lielā daļā detaļu (Flex frame) un aprīkojuma kopē savu kosmisko radinieku, tā dzinējs sevī slēpj 165 zirgu spēkus, tas ir pārpilns elektronikas, un izmantotais oriģinālais papildaprīkojums netieši norāda uz iespējām gaumīgi ieguldīt papildus līdzekļus. Papētot tehniskos parametrus, var tikai apbrīnot konstruktorus, kas katrā nākamajā paaudzē spēj ietaupīt un uzlabot. Salīdzinot ar iepriekšējo, iemanījušies par 17% samazināt riteņu disku svaru, par 5 kg “notievējis” dzinējs, par 30 mm šaurāks viduklis…
Pirmā iepazīšanās notika Biķernieku trasē, kad jau ar pirmajiem apļiem varēja sākt baudīt pašu braukšanu, reizē sajūsminoties par vadāmību, bremzēm, zināmu kopības sajūtu. Turklāt tas viss, īpaši neregulējot, nepiemērojot tieši sev, daudzos motocikla uzstādījumus. Bet tas trasē. Bet kā ir ar ielu, kam galu galā, modelis ir domāts? Neliels izrāviens līdz Kandavai, grants ceļi Jaunmoku pils apkārtnē, divas diognāles pa Rīgu.
Lielais TFT displejs neļauj nepamanīt straujo divciparu pārvēršanos trīsciparu kombinācijā, nelielā “mušu bende” virs luktura strādā. Apdzīšanai uz šosejas, dzinējs “izceļ” pat no 6-tā ātruma. Laba ziņa sliņķiem, motocikls nokomplektēts ar jaunās paaudze 525 ķēdi, kas (teorētiski) savā kalpošanas laikā nav jāeļļo. Arī uzkrītošo roku svīšanu testa pirmajā daļā, izraisīja nevis uztraukums, bet gan nejauši ieslēgta rokturu apsilde.
S1000R varētu būt RR+R komplekta skaista sastāvdaļa, vai arī vienīgais motocikls prasmīga un prasīga braucēja rokās. Un ne tikai ielai.