Tveicīga piektdienas novakare. AAK Youngtimer sekcijas Britu vakars. Motormuzeja pagalmā ierodas Jaguar, Daimler, Mini un Rolls Royce… Britu autobūvē visā tās diženumā, kurā neapšaubāmi ietilpst arī Triumph. Gan kā autoražotājs (visi taču zin Spitfire vai TR7…), gan motociklu ražotājs. Un ar vienu no mūsdienu modeļu saraksta spilgtākajiem pārstāvjiem – Triumph Rocket 3, devos ievērtēt miglainās Albionas inženieru un dizaineru veikumu, neaizmirstot nobaudīt arī fish&chips…
Triumph Rocket 3 prot radīt iespaidu
Gan tehniskie parametri (2458 cc, 167 Zs, 221 Nm, 291 kg), gan izskats, kurā harmoniski savu vietu atradis gareniski novietotais 3-cilindru dzinējs un 240/50 R16 aizmugurējā riepa. Vizuāli lielā bāka sevī uzņem nepilnus 19 litrus, bet dzinēja labajā pusē acis priecē, ar speciālu hidroformēšanas metodi veidotais izplūdes kolektors. Motocikls ir liels, un lai arī tam ir formāla otrā sēdvieta, un asprātīgi “nomaskēti” atlokāmi (divdaļīgi!) pasažiera kāpšļi, tas ir solo braukšanas cienītājiem. Un protams, tehniskajam un vizuālajam līdzi nāk tehnoloģiskais – LEDi it visur, ride by wire, bezatslēgas aizdedze, TFT ar vadītāja “iedarbināšanas” sveicienu atkarībā no dienas laika, dienas/nakts grafika (ar jauku zobratu animāciju night versijā), divi displeja dizaini (tas otrais pārāk antīks…), braukšanas režīmu izvēle. Un iespējams vēl kaut-kas, bet tad jālasa instrukcija…
Minhauzens mani saprastu
Ilgi domāju, kā aprakstīt sajūtu braucot. Un manuprāt, visprecīzāk to raksturojā kāds komentārs pie pasākuma bildes – kā Minhauzens uz lielgabala lodes. Tieši mērķī! Garā bāze, svars, jauda un platās riepas (atgādinu, aizmugurē 240…), vārdu sakot, Minhauzens mani saprastu. Triumph Rocket 3 dzinēja litrāžai atbilstošs griezes moments ļauj neiespringt uz regulāru ātrumu pārslēgšanu, legālos ātrums viss notiek 2K līdz 3K diapazonā. Lai arī grūti iedomāties kādu konkurentu luksofora dragreisam, Triumph papildaprīkojuma katalogā ir arī kvikšifteris, un dažas karbona lietiņas, tā sakot – dvēselei… Ikdienas sagāzuma leņķos, platās riepas sākumā liek justies neierasti, bet pie tā pierod. Savukārt sacīkšu trasē, kas nu nebūtu jāuzskata par Rocket ierasto vidi, pienāk brīdis, kad motocikls grib celties atpakaļ, gluži kā līdzsvara rotaļļieta. Arī pie tā pierod. Sēdpozīcija rosina būt aktīvam, tajā pašā laikā bez lieka sasprindzinājuma. Stūrējas (platums bez spoguļiem 889 mm) un bremzējas(paldies Brembo) pilnīgi adekvāti. Spoguļu novietojums stūres galos nodrošina teicamu aizmugures situācijas kontroli, lai arī nedaudz ierobežo braukšanu starp rindām. Bet nevajag skumt, tas dod iespēju blakusstāvošajiem autolietotājiem ievērtēt Jūs, un Jūsu raķeti…